Selasa, 1 Oktober 2013

kali kedua posting.......

huhu...diam tak diam dah dekat setahun aku kat sini....ingat lagi masa first time kene posting sini..berdebar2 siot..mane tak nye..hospital sultan ismail ni kan hospital IT.so semua nya didalam sistem..matilah aku....tapi tak pe..blaja slow2...dah 2 minggu orienasi terus masuk ke wad...sape sangka aku yang takut chemo,kene bekerja di wad chemo....ya Tuhan...berdebar2 rasanya..
ni lah HSI
dulu aku keje kat wad 6D.masa tu wad tu pegang chemo dan radioterapi perempuan.sape sangka fiza yang hanya tahu chemo DG dah blaja macam2 jenis chemo..Folfox,Ifosmesna,macam2 lagi...dari situ aku banyak belajar erti ihsan .pesakit kanser bukan macam pesakit lain.mereka lebih memrlukan empathy dari simpati..kat hospital ni gak aku jadi teror membungkus orang..mane tak nye..setiap kali dengar bunyi cardiac monitor ...comfirm2 lah aku yang akan membungkusnya  ..sedihkan...

tak pe..bulan ni genap setahun bekerja kat sini..department yang agak menarik..banyak benda daru aku belajar...yang paling best dekat dengan family...yippy...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan